We hebben geen ervaring met Justitie dus toen onze zoon met zijn scooter de fout in ging, zochten we hulp om niet te verdrinken in de justitiële molen. Sander belde snel terug en het eerste contact was prettig.
Ik kreeg gaandeweg helaas het gevoel dat we voor Sander een snel dossiertje waren om tussen 2 zaken door wat snelle pro deo winst mee te pikken zonder al teveel werk voor hem. Van de korte en onduidelijke wijze van communiceren van Sander via whatsapp kreeg ik meer stress dan van het hele geval zelf. Voor mij was een kantoor in Amsterdam (Singel advocaten zit in Breda) waar je fysiek contact mee kunt hebben beter geweest dan een online advocaat. In hoeverre zijn bemoeienis echt gescheeld heeft kan ik moeilijk inschatten. Mocht het ooit nog nodig zijn, dan probeer ik het eerst zelf met het OM. In dit geval waren we met de pro deo kosten en de weliswaar door Sander gehalveerde boete meer kwijt dan wanneer we de oorspronkelijke boete hadden betaald. De strafmaat bleef hetzelfde, dus daar heeft Sander niks aan kunnen veranderen. Dat had hij vooraf misschien al kunnen inschatten.
REACTIE SINGEL ADVOCATEN:
Beste Shariff
Ten eerste dank voor de recensie. Wij waarderen het altijd als mensen hun eerlijke mening geven waar wij iets mee kunnen. Wij hebben deze recensie intern besproken. Mijn collega Jolanda heeft eerder een klaagschrift voor uw zoon ingediend met een gewenst resultaat. Vervolgens hebben wij uw zoon in het daarop volgende om hoorgesprek bijgestaan in Utrecht. De zaak is u, uw partner en uw zoon meermaals voorbesproken in meerdere videobesprekingen. De zaak is inhoudelijk voorbereid en ik ben met jullie in Utrecht geweest. Ook na de zitting heb ik nog de tijd genomen om de zaak na te bespreken en hebben jullie mij bedankt voor mijn inzet en het goede resultaat. De strafmaat bleef gelukkig hetzelfde nu het rijbewijs eerder was teruggegeven en de richtlijnen van het openbaar ministerie eigenlijk een hogere straf voorschreven. Dan is het logisch dat de boete gelijk bleef. Het rijbewijs had ook zeker opnieuw ingevorderd kunnen zijn geweest, hetgeen gelukkig niet is gebeurd. Ook is de boete niet verhoogd wat wel gebruikelijk is. Dat u het contact mogelijk als iets minder heeft ervaren, kan te maken hebben gehad met het feit dat er over meerdere lijnen werd gecommuniceerd (vader, moeder, zoon) hetgeen niet wenselijk is, dat wij dan ook hebben aangegeven. Wij kunnen uw recensie dan ook niet goed plaatsen. Wij hebben ons ten volle ingezet in de zaak voor uw zoon met naar onze mening een goed resultaat. Het gegeven dat wij uw zoon op pro deo basis hebben geholpen heeft geen enkele invloed gehad op onze inzet. Wij behandelen overigens veel zaken op prodeo basis in heel Nederland en krijgen hier doorgaans goede reacties op. Mocht u hierover nog van gedachten willen wisselen, dan kunt u of Jolanda mij altijd bereiken op ons u bekende 06-nummer (appen kan ook) of even mailen. Met vriendelijke groet, ook namens Jolanda Veldman, mr. Sander Arts.
In reactie op reactie eigenaar:
Beste Sander,
Dank voor de reactie. Ik wil alleen dat mensen weten waar ze aan beginnen, want een juridisch dossier is al stressvol genoeg. Dan wil je bij je raadsman rust vinden en niet juist nog meer stress en vertwijfeling. Daarom wil ik voorkomen dat de zaken nu iets te snel weggepoetst worden.
De contacten waren eerst alleen tussen jou en mij. Toen jouw whatappjes daarna erg kort en snel werden en je daarin eigenlijk vooral bleef hameren op de gegevens die je van mij nodig had om je prodeo vergoeding snel te kunnen aanvragen en mijn vragen eigenlijk nauwelijks beantwoorde, werd ik er zo gefrustreerd van dat mijn vrouw toen besloot Jolanda te bellen die haar toen ook goed geholpen heeft. Het rijbewijs werd inderdaad snel teruggegeven. Voor ons later minder relevant, want we hebben de scooter meteen verkocht, maar dat moet inderdaad zeker ook vermeld worden.
Tijdens de 2e fase herhaalde het hele dossier zich op nagenoeg dezelfde manier. Het strafpunt in het rijbewijs kreeg mijn zoon toch. Dat er geen verdere consequenties vanuit het CBR waren lag volgens mij meer aan de drukte daar dan aan jullie bemoeienis. Maar nogmaals, dat kan ik niet met feiten onderbouwen.
Je hebt veel goede recensies, dus misschien klikte onze communicatiestijlen gewoon niet zo. Maar misschien komt het ook omdat ik genoeg ervaring heb de dynamiek van klantendossiers tegen provisie.
Zoals je zei, hier leren we beiden hopelijk iets van.
Gr, Shariff
★★★★★☆☆☆☆☆
Geplaatst door Dat had hij vooraf misschien al kunnen inschatten